reklama

Ľudskosť nadovšetko! (šestnásty článok zo Zélandu)

Čiastočne z môjho denníčka: Dnes som zažila perfektný deň. Ráno som šla vybehať Bellu a Reef a kým som napúšťala vodu dobytku, tak mi Bella zdrhla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vážne som ju nesledovala len pár sekúnd a ona si len tak ujde?! Tak som vyhlásila akciu: nájdi psa! Vzala som Reef na vodítko a šla na ulicu hľadať zatúlanú fenu. Vykrikovala som stále jej meno a pískala a tlieskala ako to robím vždy keď ju privolávam a ona nikde. Mysľou sa mi plavili myšlienky ako odbehla kamsi za králikom a potom sa chytila do otrávenej pasce. Vrátila som sa späť, že to tam znova obzriem a v tom prišlo sivé auto a z okna vytŕčala čierna Bellyna hlava. Taká som bola šťastná.

Bella
Bella (zdroj: KrisPope)
Reef
Reef (zdroj: KrisPope)
na pozemku za domom bolo malé jazierko
na pozemku za domom bolo malé jazierko (zdroj: KrisPope)
Bela, prečo si ušla? Aby si mi urobila krásny deň?
Bela, prečo si ušla? Aby si mi urobila krásny deň? (zdroj: KrisPope)

Sused Eric ob dom mi ju priviezol naspäť. Ale deň sa týmto neskončil. Keď som zapla počítač zo zvedavosti som pozrela, či sa mi niekto neozval a zistila som, že mám na helpixe 2 referencie od Savahny a Ollyho. (Tieto referencie mi môžu pomôcť v budúcnosti nájsť ďalší wwoofersky domov.) Píšu v nich o mne samé dobré veci, tak som mala chuť si zatancovať a po fakt dlhej dobe som sa riadne vybláznila do rytmu, keď v tom niekto klope na dvere. A viete kto to bol?! Sused z rána, ktorý ma pozýval na rybačku, takže v mihu oka som sa prezliekla, vzala si niečo na zub, zatvorila psov do klietok a nasadla s neznámymi ľuďmi do auta. Cestou sme sa rozprávali ale väčšinu som nerozumela a po cca 40 km sme prišli na miesto. Chlapi si vzali udice a šli chytať ryby, zatiaľ čo som si ja vzala foťák a snažila sa urobiť nejaké pekné zábery. Trochu som sa zatúlala a uvila si celkom pekný venček z margarétok a poľných tráv. Chlapi mi zmizli niekde po prúde rieky, po čase som našla Erica ako nesie veľkú rybu. Spolu sme sa vydali húštinou a vysokou trávou hľadať jeho mladšieho kolegu a cestou sme narazili na hniezdo tunajšieho dravca (hawk) s troma mláďatami, teda takými pubertiakmi- už mali dospelácke perie ale nevedeli ešte lietať. Eric jedno mláďa chytil a ja som ho ostošesť fotila a potom ho podal mne, takže mám aj ja nejakú tu fotku. Keď sme dorazili opäť k vode, dali mi do rúk prút a vysvetlili ako sa to robí, myslím to nahadzovanie... dúfam, že používam dobrú terminológiu (nie som rybár). A celkom mi to aj šlo aj keď som nič neulovila až na strom. Hmmm tak to som si teda zavarila, keď sa mi háčik zachytil o strom tesne nad hladinou, takmer na druhom brehu riečky. Mladý sa mi snažil pomôcť a nejako uvoľniť silón ale to som sa už vyzula a šla do vody, ho ručne, stručne uvoľniť. Voda bola príjemná a taká čistá, vyzerala, že je po celej šírke maximálne po kolená ale čo čert nechcel, nebola a tak som vyslobodila háčik z konára a bola vo vode vyše pása hlbokej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
sused Eric s ulovenou rybkou
sused Eric s ulovenou rybkou (zdroj: KrisPope)
rybárko-sokoliarka? nie, nie, nič som neulovila a mláďatá sme nechali v hniezde, snáď majú teraz krásny slobodný život
rybárko-sokoliarka? nie, nie, nič som neulovila a mláďatá sme nechali v hniezde, snáď majú teraz krásny slobodný život (zdroj: KrisPope)
mláďa dravca v Ericových rukách
mláďa dravca v Ericových rukách (zdroj: KrisPope)
hniezdo
hniezdo (zdroj: KrisPope)

Keď som už bola takmer doma, tak ma pozvali na večeru, čo som sa snažila slušne odmietnuť ale nedali sa veľmi odbiť a pozvali ma na čaj. Pozvanie som prijala s tým, že na čaj by som mohla niekedy prísť a ešte sa ma niečo pýtali s rybou, nerozumiem úplne všetkému a tak som pritakávala aj na niečo o čom nemám šajnu. Teda už šajnu mám, pritakala som na to, že mi donesie sused kúsok z tej ryby čo chytil a o cca hodinu mi niekto zase klope na obrovské dvere. Otvorím a tam sused Eric s rybou a dcérou.

štrúdľa za kus ryby
štrúdľa za kus ryby (zdroj: KrisPope)

Tak pekne sa tu o mňa starajú, každý sa zaujíma, čo robím, či sa nenudím a podobne. Sú to pre mňa úplne cudzí ľudia a ja pre nich tiež ale cítim tu viac ľudskosti ako pri stretnutiach so starými známymi či susedmi u nás na Slovensku. Máme sa ešte čo učiť.

Kristína Poperníková

Kristína Poperníková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladá, pekná a možno aj inteligentná a vydala som sa na cestu na druhý koniec sveta aby som sa našla.O svoje zážitky sa chcem podeliť a preto píšem.... aj keď mám malé meškanie. No čo?! Proste mám zaujímavý život a nestíham o ňom písať. Zoznam autorových rubrík:  na ceste...

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu