reklama

Wanaka- Roys Peak, cesta na West Coast- sandfly, Slováci (osemnásty článok zo Zélandu)

Kariéru zberača čerešní som vymenila opäť za cestovateľskú. Dohodla som si ďalšie dve miesta na West Coaste kde som mala robiť helpx. Oslovila som dvoch ľudí a obaja mi odpísali, že môžem prísť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takže som sa rozhodla stráviť nejaký čas u oboch. Prvý na rade (po ceste) bol Thomas Condon, ktorý žije na farme pri Bruce Bay. Ale samozrejme, že som si chcela užiť aj voľný čas a cestou z Cromwellu som sa na dva dni zastavila vo Wanake. Tam som absolvovala výšľap na Rob Roys Peak. Bolo strááášne teplo a na oblohe sa len z ťažka hľadali oblaky a tak som z parkoviska vyštartovala neskôr (okolo 14:00) ale všetko som stihla. Vyjsť na kopec, urobiť kopec fotiek, porozprávať sa s ďalšími turistami cestou a tesne po západe slnka som bola opäť dole pri aute.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
cestou na Roys Peak
cestou na Roys Peak (zdroj: KrisPope)
cestou na Roys Peak
cestou na Roys Peak (zdroj: KrisPope)
cestou na Roys Peak
cestou na Roys Peak (zdroj: KrisPope)
cestou na Roys Peak
cestou na Roys Peak (zdroj: KrisPope)
heeej, bola som tááám
heeej, bola som tááám (zdroj: KrisPope)
Roys Peak
Roys Peak (zdroj: KrisPope)
Roys Peak
Roys Peak (zdroj: KrisPope)
z jednej strany jazero Wanaka a z druhej toto... (Roys Peak)
z jednej strany jazero Wanaka a z druhej toto... (Roys Peak) (zdroj: KrisPope)
turista- stale na Roys Peaku!
turista- stale na Roys Peaku! (zdroj: KrisPope)
cestou z Roys Peaku
cestou z Roys Peaku (zdroj: KrisPope)
cestou z Roys Peaku, dalo to zabrať kolenám!
cestou z Roys Peaku, dalo to zabrať kolenám! (zdroj: KrisPope)

Kristína- rebelka!

Ďalšiu noc som strávila protizákonne- spala som v aute nie na vyhradenom mieste na spanie. Bolo to núdzové spanie! Fakt som sa snažila nájsť kemp s otvorenou recepciou (bola som až v dvoch!) ale už bola pokročilá hodina a recepcie boli zatvorené. V jednom kempe sa mi podarilo na čierno osprchovať a nasadla som do auta a snažila sa nájsť odľahlé a nenápadné miesto kde by som mohla na pár hodín spať a ráno sa vytratiť a viete čo?! Naozaj som také niečo našla. Videla som pred jedným domom osadenú tabuľu, že je na predaj a v dome sa vôbec nesvietilo. Tak som usúdila, že majitelia už bývajú inde a dom je úplne prázdny a nebudem im prekážať s autom zaparkovaným pri tom dome. Skoro ráno som vstala a pre istotu zmizla k Wanackému jazeru, kde som si urobila raňajky atď.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
jedno z najfotografovanejších miest vo Wanake- strom v jazere
jedno z najfotografovanejších miest vo Wanake- strom v jazere (zdroj: KrisPope)

Ešte som sa zastavila kúpiť si repelent (lebo som počula, že West Coast je plný tých malých mršiek- sandflyov) a gumáky (šla som predsa na farmu). Cesta z Wanaky na West Coast bola nádherná a taká trochu mystická, keďže pršalo a z hôr sa parilo.

kúsok za Wanakou
kúsok za Wanakou (zdroj: KrisPope)
jazero Hawea cestou z Wanaky na West Coast
jazero Hawea cestou z Wanaky na West Coast (zdroj: KrisPope)

Cestou som sa kdesi zastavila na kávu s vidinou toho, že dám vedieť Thomasovi, že som na ceste a kedy prídem k nemu. Bola to len vidina, žiadna wifi a dokonca ani žiadny signál mobilnej siete. Cítila som sa ako na konci sveta a bolo to príjemné. Noc som strávila v lacnom kempe v aute. Tak lialo, že som sa bála piť vodu aby som nemusela ísť na WC. Keď som ráno vyliezla z auta, zaútočili na mňa nemilosrdne tie mrchy! Rýchlo späť do auta a hor sa použiť repelent a aj gumáky sa zišli!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

*Sandfly- tunajší krvilačný hmyz, maličké mušky

na kávičke (cena kávy sa pohybuje okolo 4 NZD)
na kávičke (cena kávy sa pohybuje okolo 4 NZD) (zdroj: KrisPope)
kemp ráno
kemp ráno (zdroj: KrisPope)
čaj uvarený, nové gumáky obuté
čaj uvarený, nové gumáky obuté (zdroj: KrisPope)
cestou na West Coast
cestou na West Coast (zdroj: KrisPope)
cestou na West Coast... vodopády
cestou na West Coast... vodopády (zdroj: KrisPope)
cestou na West Coast... vodopády
cestou na West Coast... vodopády (zdroj: KrisPope)
cestou na West Coast
cestou na West Coast (zdroj: KrisPope)

Ďalej cez Haast- ani tam nebol signál ani wifi v info centre, ku Monro Beach, kde som sa zastavila na krátku prechádzku na pláž. Aj keď som na pláži nenašla žiadneho tučniaka (ako písali na tabuľkách, že sa tam dajú pozorovať) stretla som niečo nezvyčajnejšie na Zélande- Slovákov! Presnejšie slovenský pár –Tomáša a Mišku. A ako sme vedeli, že sme všetci traja zo Slovenska?! Proste vieme čítať! Na mojom tričku bolo napísané „KADZI TADZI“ a na ich „SLOVENKA“ a „ SLOVENSKO“. Pokračovala som potom na farmu, ale o nej napíšem nabudúce.

cestou ku Monro Beach
cestou ku Monro Beach (zdroj: KrisPope)
maličká plážička Monro Beach
maličká plážička Monro Beach (zdroj: KrisPope)
náhodné stretnutie Slovákov na Zélande (som šťastlivec)
náhodné stretnutie Slovákov na Zélande (som šťastlivec) (zdroj: KrisPope)
cesta z Wanaky na West Coast
cesta z Wanaky na West Coast (zdroj: KrisPope)
Kristína Poperníková

Kristína Poperníková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladá, pekná a možno aj inteligentná a vydala som sa na cestu na druhý koniec sveta aby som sa našla.O svoje zážitky sa chcem podeliť a preto píšem.... aj keď mám malé meškanie. No čo?! Proste mám zaujímavý život a nestíham o ňom písať. Zoznam autorových rubrík:  na ceste...

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu