reklama

Ako som žila v Lake Tekapo na začiatku zimy (apríl-máj 2017) (26. článok zo Zélandu)

Ďalší dobiehajúci článok o tom čo sa udialo v mojom zélandskom živote počas prvého zimného mesiaca v Lake Tekapo a jeho okolí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
cestou z Queenstownu do Lake Tekapo
cestou z Queenstownu do Lake Tekapo (zdroj: KrisPope)

Bývanie

V Lake Tekapo som mala dohodnutú prácu v hoteli pracovať ako chyžná. Naše zamestnanecké ubytovanie bolo vzdialené od Tekapa polhodinu cesty autom (Fairlie). Obrovský dom a ďalší malý domček na dvore ponúkal prístrešie pre Indov, Nemcov, Čílanov, Francúzov, Švéda a mňa (Slovenka). Bývalo sa mi tam dobre, ráno sme sa dohodli medzi sebou kto berie auto do práce aby sme nechodili jednotlivo. Aj napriek tomu som chcela bývať radšej blízko hotela a nemusieť vstávať skôr a jazdiť autom. Po týždni som opustila malý domček vo Fairlie, v ktorom som bývala s nemeckým párom (Kevin a Iska) a presťahovala sa do domu v Lake Tekapo. V ňom sme bývali piati: Malajzijský pár (Tisar a Ravea) a Nemecko-Austrálsky pár (Felicitas a Den).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Mt. John a výhľad na hotelový komplex kde som pracovala (Lake Tekapo)
Mt. John a výhľad na hotelový komplex kde som pracovala (Lake Tekapo) (zdroj: KrisPope)

Práca

V práci to bolo náročné - museli sme upratovať precízne a rýchlo ale bola to aj zábava a spoznala som nových ľudí a nové kultúry. Často som pracovala s Indmi, takmer každý deň s iným. Amandovia (ako sme ich familiárne volali, jeden Amand Preet a druhý Amand Deep) boli bohovskí a veľmi komunikatívni. Asi nebude dobré tu vypisovať všetky mená, lebo možno na niekoho zabudnem. Ale spomeniem ešte Vandanu, ktorej manžela vybrali rodičia a ona je s ním šťastná na Zélande, zatiaľ čo ich syn je v Indii. Naši vedúci (kontrolóri) boli tiež Indovia. Najlepší bol ale „Darling“ , ktorého som každodenne stretávala s úsmevom na tvári a vždy mi zaklamal inú krajinu odkiaľ je (ale myslím, že bol z Filipín)- rozvážal nám po komplexe vyprané plachty a uteráky. Všetky dievčatá volal Darling alebo Mahal či Honey, nepamätal si naše mená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Amandovia, Darling a Sahil
Amandovia, Darling a Sahil (zdroj: KrisPope)

Miesta a aktivity

Lake Tekapo je maličké mestečko, ktoré je známe krásnymi výhľadmi - za dňa na jazero a hory a v noci - čiernočiernou oblohou. Turisti sa väčšinou zastavia na jednu noc a opäť utekajú na cesty. Ja som si však mestečko vychutnala dlhšie.

Lake Tekapo a kostol Dobrého pastiera
Lake Tekapo a kostol Dobrého pastiera (zdroj: KrisPope)

Krátka túrička na Mt John, kde je observatórium, či len sa tak niekam odviezť za jazero a prejsť v borovicovom lesíku plnom húb.

Večer po práci na korčuľovanie na štadión, kde žiarila vo svetlách reflektorov ozajstná disco guľa. Užívala som si to tam, mala som dokonca aj obľúbené korčule, ktoré som si v požičovni stále pýtala. Raz som stretla aj dievčinu, dobrú korčuliarku, tak som sa jej popýtala na finty a ona mi ukázala ako robiť piruetu na jednej nohe!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
cestou na Mt John (Lake Tekapo)
cestou na Mt John (Lake Tekapo) (zdroj: KrisPope)
cestou na Mt John (Lake Tekapo)
cestou na Mt John (Lake Tekapo) (zdroj: KrisPope)
z druhej strany jazera Tekapo
z druhej strany jazera Tekapo (zdroj: KrisPope)
huby na Zélande
huby na Zélande (zdroj: KrisPope)
huby v lesíku pri Tekape
huby v lesíku pri Tekape (zdroj: KrisPope)
lesík pri Tekape
lesík pri Tekape (zdroj: KrisPope)
ľadový štadión v Lake Tekapo (kto by sa už len nechcel korčuľovať na dobrú hudbu v žiare reflektorov v apríli či máji?!)
ľadový štadión v Lake Tekapo (kto by sa už len nechcel korčuľovať na dobrú hudbu v žiare reflektorov v apríli či máji?!) (zdroj: KrisPope)
toto som zbadala raz na parkovisku na zimný štadión (alebo spa)
toto som zbadala raz na parkovisku na zimný štadión (alebo spa) (zdroj: KrisPope)

Do Tekapa ma prišiel dokonca navštíviť aj český kamoš, ktorého som spoznala prvý deň v Christchurchi na Mišovej párty. Kuba mi vlastne dohodil to moje ubytovanie v Tekape a priniesol aj fajnovú čerešňovicu! Urobili sme si príjemný výlet k jazeru Benmore, zatiaľ čo sme sa bavili československy (po dlhej dobe som opäť naživo rozprávala s niekým kto rozumie môjmu materinskému jazyku).

hej hej...tu som už predtým predsa bola (jazero Benmore)
hej hej...tu som už predtým predsa bola (jazero Benmore) (zdroj: KrisPope)
jazero Benmore
jazero Benmore (zdroj: KrisPope)

S kolegovcami Nemcami Iskou a Kevinom a Čílanmi Pablom a Israelom sme si urobili raz pekný nákupný výlet do Timaru, kde bol najbližší veľký obchod. Zastavili sme sa aj na pláži a strávili pekné popoludnie.

nemeckí pár Isska a Kevin a čílski kamoši Pablo a Izrael
nemeckí pár Isska a Kevin a čílski kamoši Pablo a Izrael (zdroj: KrisPope)

Raz prišli Felisitas navštíviť Brazílski kamoši, tak sme ich vzali na korčulko a potom sme večer kecali doma pri varenom víne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stále som sa snažila využiť voľný deň v práci naplno, ako keď som sa vybrala sama do Mt.Cook Village na túričku k červenému plesu, ktoré bolo zamrznuté.

Mt Cook, Red Tarn Track
Mt Cook, Red Tarn Track (zdroj: KrisPope)
Manu cestou k Mt.Cook
Manu cestou k Mt.Cook (zdroj: KrisPope)

Bola som aj na omši v kostole Dobrého pastiera. Katolícke omše tam zvyknú byť iba raz za mesiac a aj tak sme tam boli dokopy s farárom šiesti.

kostol Dobrého pastiera v Lake Tekapo láka fotografov, tak som sa aj ja pokúsila ale vygooglite aj oveľa krajšie fotky
kostol Dobrého pastiera v Lake Tekapo láka fotografov, tak som sa aj ja pokúsila ale vygooglite aj oveľa krajšie fotky (zdroj: KrisPope)

Zima začala

Teploty vzduchu sa stále znižovali a niekedy bol ráno aj mráz na tráve. Či to bolo vzrúšo, keď prvýkrát snežilo. Tváre Indov, ktorí (poniektorí) videli sneh po prvýkrát vyčarili prekvapené úsmevy.

Intro do toho čo nasledovalo

Bola som v Lake Tekapo spokojná, kým sa mi neozvali z lyžiarskeho strediska, že majú záujem pracovať so mnou. Skype pohovorom som prešla a dostala to miesto.

Rozhodla som sa, že to vezmem. Však niekde na horách nebudem mať predsa možnosť míňať peniaze, ktoré tam môžem zarobiť, plus sa môžem po práci lyžovať. Majiteľ lyžiarskeho strediska MtLyford, Hamish vlastní aj bar v Kaikoure, kde ma pozval pracovať kým tam nezačne lyžiarska sezóna. Bingooo!!! A tak som dala v hoteli výpoveď, pobalila cakypaky a vydala sa na sever do Kaikoury iba s malou zastávkou v Christchurchi u Alexiho. Večer pijatika a bary, cez deň prechádzka mestom (ping pong) či po kopcoch. Vymotanie z Christchurchu mi trvalo iba hodinu a už riadny smer na Kaikouru.

Christchurch a Alexi (môj francúzsky brat)
Christchurch a Alexi (môj francúzsky brat) (zdroj: KrisPope)
Christchurch- Cafe Prague, pivo a kačka s červenou kapustou a knedlíkom a na kopci nad mestom pekne fučalo
Christchurch- Cafe Prague, pivo a kačka s červenou kapustou a knedlíkom a na kopci nad mestom pekne fučalo (zdroj: KrisPope)
Kristína Poperníková

Kristína Poperníková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladá, pekná a možno aj inteligentná a vydala som sa na cestu na druhý koniec sveta aby som sa našla.O svoje zážitky sa chcem podeliť a preto píšem.... aj keď mám malé meškanie. No čo?! Proste mám zaujímavý život a nestíham o ňom písať. Zoznam autorových rubrík:  na ceste...

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu